ponedeljek, 4. junij 2012

Sladkorna pena SAMozadostnosti

Štirje pametni za mizo. Dolgi čveki in debata o samostojnosti, samskosti, samohvali, samozavesti, samozadostnosti in vsemu kar se začne na sam-. Vsi presežki in argumenti za, so pojenjali premo sorazmerno s požirki kave. In bolj kot se praznile skodelice, manj simpatično so izgledale vse besede, ki se pričnejo na sam-. Dolgi vzdihi in zaključek, da ti vsa samostojnost in ohhh in sploh velika samozadostnost, ne pomagajo prav veliko, ko zvečer stojiš pred ogledalom in sprašuješ odsev: Kakšen je pa bil tvoj dan?!

Zadnjič v mestu naletim na prijateljico, ki je nisem videla že res dolgo. Kratek pozdrav, objem in vljudnostni trič trač. Dekle je lepotica, a sedaj še posebno žari. In jo presenečena nad njenim prešernim razpoloženjem, povprašam kako je, če je sveže zaljubljena? In ona meni zažvrgoli: » Kje pa! Veselo samska. In verjemi mi ljubica, nič ni lepšega kot občutek, da nikogar ne rabiš. Tako srečna še nisem bila. Pa kdo se bo »zafrkaval« z moškimi. Ne, jaz sem sama sebi dovolj.« Malo v šoku jo objamem in odhitim naprej. Vesela sem bila za njen nenaden zen. Pa vendar, mi ni dalo miru. A tudi sama zvenim  tako?  Se tudi jaz včasih obnašam kot ona? Dajem ljudem vedeti, da jaz, pa res ne potrebujem nikogar? In sem tako oh in sploh samozadostna? Presneto. Sem res nekje vmes, postala tako trda in čustveno lesena? ...

Če na kratko ošvrknem definicijo samozadostnosti ( po sskj je slednja, popolna neodvisnost od zunanjega sveta), bi zase rekla, da sem potem takem, delno samozadostna. Zveni logično?! Torej, če grem po vrsti.  Ne potrebujem nikogar, da me preživlja. Nisem od nikogar odvisna.  Sama znam iti na kavo. Sesti v restavracijo in brez neprijetnega občutka pojesti kosilo. Če priznam, v teh malih trenutkih prav uživam. Znam menjati žarnico in popraviti razmajane elemente. Če odštejem likanje, delam skorajda vse. V lasti imam lasten kovček z orodjem in resno razmišljam o nakupu električnega vrtalnika. Tudi dopustujem lahko sama. Torej sem povsem samostojna oseba. Pa vendar... Nekaj manjka... Torej sem delno samozadostna.

Verjetno, se lahko marsikdo prepozna v zgornjem opisu. Nekako bi lahko podobno (če odštejem ljubezen do tehničnih igračk), rekla za velik procent mojih znancev. V trendu je, da smo čim bolj samozadostni. Naš življenjski tempo to celo podpira. Prijateljica, ki je že dolgo samska, mi je oni dan rekla: » Anjuška, tako mi je lepo, da me je presneto strah, kaj bodo prinesle spremembe«. Bodimo pošteni. Zveze in odnosi z drugimi ljudmi so nam veliko ogledalo. In dokler zremo v eno plat samega sebe, smo varni. Določeni deli naših osebnosti, ki bi v zvezi prišli na plan, so nekje pod površjem. Ko gledamo sebe vidimo običajno, prav to kar želimo videti. In ravno zato je včasih tako presneto težko biti z drugimi. V samoti si lahko domišljamo, da smo super in nam nič ne manjka. V zvezi pa se pokažejo naše najlepše in tudi najtemnejše plati. Plati, ki bi jih mogoče najraje skrili. Tekmovalnost, domišljavost, ljubosumje, boj za prevlado v odnosu,...In še in še. In roko na srce,  težko se je videti takega. Še težje pa je pri sebi narediti, kaj zato da bi se stvari spremenile.

Žal mi je...kakorkoli obračam, pridem do istega zaključka.  Samozadostnost  je ena velika sladkorna pena. Navzven izgleda mega lomastično velika. Sladka in dobra. In tako velika, da je je dovolj za vse.  A je v resnici zgolj sladkorni prah, razpršen v dolge delce. Bore malo. Če povzamem. Menim, da ljudje v svojem bistvu nismo narejeni za samoto. In bivanje 1:1. Rada bi verjela, da so vsi ljudje, ki trdijo da so povsem srečni v svoji samozadostnosti, tudi pristno srečni. In res zadovoljni.. Hmhh...Ja...Neizpodbitno pa je, da čim bolj samostojni in zreli smo, tem več iščemo v svojih odnosih z drugimi. In tukaj se običajno malo zakomplicira. A sem napisala malo?! Berite precej...

Foto : Anjuška I.




Ni komentarjev:

Objavite komentar