četrtek, 7. junij 2012

Samo 1x še zaplešiva najin tango...


Poskušam najti pravo besedo za občutek, ki se me je včeraj povsem polastil. Po nekem skrajno čudnem sosledju dogodkov, sem namreč na dopoldanski kavi, pristala v Krajevnem domu Kamnica. Midve z Andrejo in 20 upokojencev. K nama je na kratek klepet prisedla izredno simpatična gospa. Lepa, umirjena in neverjetno zgovorna. S tisto iskrico v očeh. Popolna neznanka, a nekaj na njej mi je delovalo tako domače in poznano. Še zmeraj iščem pravi izraz za svoje počutje. Celoten čas pogovora, sem namreč imela občutek, da zrem vase, čez dobrih 50 let. Vem kako nenavadno zveni...Pa vendar. Očarala me je... Povsem.

Pripoved prične z majhnim jamranjem o bolečinah v križu in o tej in oni tegobi. O sinu, ki premalo pokliče. Sosedih. Upokojenskih  aktivnostih. Rožah. Obiskih pokopališča. O svoji strasti do peke tort. Gospa je pravcata slaščičarska umetnica stare šole. Govori in razlaga. Besede ji uglajeno in lepo tečejo, a manjka neki žar. Kot, da bi čakala na pravi trenutek. Njene radovedne in tako presneto žive oči jo izdajajo. Zlomi se in prične. Besede najprej počasi prihajajo, a nato se tako iskreno usujejo.

Govori o svojem skoraj pol stoletja trajajočem zakonu, ki je bil lep in poln. Obuja spomine na vse trenutke. Poroko, zakon, skupno življenje, rojstvo sina in odraščanje. Moževo smrt. Tako pripoveduje in malo postane. Oči se ji orosijo, zajame sapo in takrat se ji v pogledu nekaj zabliska. Nadaljuje. Pove, kako je pred poroko imela prijatelja,  fanta, ki je bil njena neiztrohnjena ljubezen. Vendar nikoli nista našla prave poti. Kratek čas sta plesala skupaj, a nato ju je življenje ločilo. Oba sta si ustvarila svoje družine. Življenje je teklo. 50 let je minilo. Prehitro. In svojo staro ljubezen, je pred dnevi srečala na banki. Neverjetno je, kako ljubezen ne šteje let. Njeno telo je spreletela elektrika. Stala je za njim in se spraševala: » Ali je to sploh mogoče? Ali je to res njen Milan?«. Tako je postala nekaj trenutkov in si v mislih glasno ponovila njen slavni stavek: » Piši me v uh«. In odšla do njega, ga potrepljala po rami in nežno, skorajda sramežljivo vprašala: » Milan, si to res ti?«.  Stvari se odvijejo skorajda filmsko. Prepozna jo v trenutku. Sledi dolg pogovor. Izmenjata si številke. Pokliče jo naslednji dan in tako klepetata kot, da je vmes čas obstal. Tudi njemu je že umrla žena in je sam. Dogovorita se, da se bosta kmalu videla. Preden odloži ga povpraša, če še pleše? Ali se še spomni, kako je bilo? On ji pove, da že dolgo ni plesal, a da tudi njegovo srce hrepeni po tem. Tiho in sramežljivo, kot prvič zaljubljeno dekle mu prizna, da je to njena zadnja velika želja. Da bi še enkrat plesala tako kot takrat. Popolnost dvojine. Srčni utrip, ki se zlije v plesni takt. Plesala bi kot mladenka. Žena, ki ni še nikoli ljubila. Plesala bi kot, da sta sama. Lahka kot peresce. Dogovorita se, da se kmalu vidita in pogovor zaključita z obljubo, da bosta šla plesat. Pogleda naju z Andrejo in se nasmeji iz srca in pravi: » Celo življenje sem skrbela za druge. Sedaj sem na vrsti jaz. In nikomur ne bom dopustila, da mi govori kaj je prav in kaj ne. Karkoli se bova midva odločila bo prav. Si moreš misliti? Metuljčke čutim, jaz...jaz stara gospa..Veš, dobro sem. Res sem dobro. In plesala bova. Res plesala.«

Tako srečna sem sedela na stolu in jo poslušala. V meni je bila ena sama toplina. Bila je tako neverjetno lepa in srečna. Razmišljala sem...Če bi bila ljubezen ples bi bila prav gotovo tango. Popolnost ritma dveh gibajočih teles. Pri njem morata dve telesi, ustvariti sklenjen krog usklajenih napetosti. Roke morajo biti močne, a ne smejo potiskati. Noge se morajo dotikati, vendar ne smejo dušiti ali onemogočati prostega gibanja. In težišče mora ležati v centru med obema plesalcema. Ne zgolj v težišču enega. Umetnost sporazumevanja zavita v tančico ubranih melodij in pozibavanja dvojine. P.s. Še kar nisem našla tiste besede. Občutek hvaležnosti, da sem lahko slišala to zgodbo in videla iskrice v njenih očeh, pa še kar traja...



Foto: via Pinterest

1 komentar: