ponedeljek, 16. april 2012

Tako, kot to delajo stare mame...

Na včerajšnjem čaju, sem se jasno zavedla,da včasih govorim, kot stara oma. Ja jaz. Mladič pri svojih rosnih dvajset in nekaj ( ja tako začneš govorit, ko te vztrajno nagovarjajo fantje, ki so 94 letnik?!?!), se pogovarjam kot ostarela dama, na svoji tretji kavi, ki s tresočo roko modruje o boljših časih.  No, da razložim...Že nekaj časa opažam,da zmeraj znova jamram, kako čas beži in kako se vse hitro vrti. Kako po otrocih vidim, da so zmeraj večji. Pismo...Moja nečakinja, za katero bi res lahko rekla,da se je včeraj rodila, je  že v petem razredu in bistra kot sulica.

En, dva tri...mi je minilo lansko leto. Občutek imam, da nisem niti globoko vdihnila pa smo že tukaj. To govorim povsem brez grenkega priokusa. Mogoče z malo nagajivim nasmeškom,ko se spomnim vseh pripetij in bedarij. Je bilo dobro leto. In ravno zadnjič mi je eden izmed mojih malčkov na animaciji rekel: » Anjuška,noooo ne moreva se več cartljat. Zdaj sem že velik. Kaj ne veš,da že v šolo hodim?! « Meni se pa zdi, da je še včeraj pri meni 2. rojstni dan praznoval. Jaaaaa...kaj še lahko malo tarnam, kot starikava mama?!...Jaaaa...leta tečejo.

Hiter pregled straih fotografij. Smeh in miselni pobeg nekam nazaj. Gledam sebe in se smejim. Na vsaki sliki zre vame druga oseba. Na vseh jaz, a vendar tako drugačna. Stari znanec mi je zadnjič rekel: » Anjuška, saj te najprej nisem prepoznal, pa sem boljše pogledal in vidim, da si še zmeraj isti navihan otrok, kot takrat v dijaških letih. In sem bil takoj prepričan, da si to lahko samo ti.« Sprašujem se koliko sem se v teh letih sploh spremenila?!

Enkrat Anjuška vedno Anjuška? ! Bo že držalo. Včasih, ko so dnevi dolgi in me zaskomi melanholična nostalgija, vzamem v roke svoje stare zapiske. Lepo se je nasmejati malim norim domislicam in globokim izlivom, se spet preseliti v en čas nazaj. Miselni pobeg nekam tja. In velik nasmešek. Zadovoljstvo s tem, kje sem.  Niti slučajno,  ne bi šla več nazaj. Ne vem...velikokrat poslušam, da bi ljudje prodali desno roko, da bi še enkrat bili najstniki in podoživeli 16-ta in nekaj leta. Hjaaa...jaz ne vem če bi. Takrat sem se nekako najbolj iskala, sestavljala in sem iz tega naredila velik projekt. Je bilo povsem dovolj. Lepo in resnično polno. Morda pa temu, da nimam želje po tem,  botruje dejstvo, da se preveč otroško veselim,  vsega kar prihaja.

No,...saj morda pa nisem povsem »omasta« in je še upanje zame. Nekje sem prebrala misel, ki lepo nariše moje pojmovanje časa: »"Radi bi merili čas, to neizmerno in neizmerljivo. Prilagodili bi radi svoje vedenje in celo usmerjali tok svojega duha po urah in časih. Iz časa bi napravili reko, sedli na njeno obalo in opazovali njen tok. Vendar brezčasno v vas se zaveda brezčasnosti življenja in ve, da je danes samo spomin na včeraj in da je jutri le sen današnjega dne. Toda, če že morate v svojih mislih meriti čas z dobami, naj vsaka doba zajame vse druge dobe, naj danes objame preteklost s spominom in bodočnost s hrepenenjem. (Kahlil Gibran ).«

Včasih smo vsi malo stare mame. Sedimo nekje in jamramo. Ob čaju modrujemo in lepimo trenutke v star album. In prav je tako. Pretekli trenutki, pomešani s sedanjostjo in neizmerno radovednostjo po jutrišnjem dne,  nas gradijo. Velikokrat v šali rečem,da sem malo » šlogarce«( najbolj smešno je,da se večina mojih napovedi uresniči),ampak dragi moji tudi jaz ob vsej svoji brihtnosti nimam pojma, kaj prinaša jutri. Vem samo,da ne bom dopustila, da mi mir kalijo neumnosti, kot je cena bencina in ostale umetne emocije. Najpomembnejše je,da plujemo s vetrom in vedno znova puščamo naša jadra odprta. Morje pa ...jaaa...je enkrat mirno, spet drugič polno skal in težke plovbe. Neizpodbitno, pa zmeraj znova piše zgodbe, ki jih v toplih večerih šepeta,  zaljubljenim v življenje, na uho...nekje pod milim in zvezdnatim nebom. 





Foto: Anjuška I. in Nik Jarh


Ni komentarjev:

Objavite komentar