sreda, 25. april 2012

Otroško sanjarjenje in dinozavrova jajca


Ko si majhen, vse izgleda tako veliko in daleč proč. Poslušaš pravljice in sanjariš. Tiho pod odejo kuješ velike načrte. Sama sem bila zelo dolgo prepričana, da bom nastopila na Oprah ( lepo me je zafrknila, ko je ukinila oddajo). Imela sem pripravljen cel govor, kaj ji bom povedala. Videla sem naju, kako sediva  na njeni udobni zofi, pod žarometi. Kramljava, kot stari znanki. Seveda ji na dolgo in široko pripovedujem o svojem uspehu in sila pomembni življenjski poti. In o tem,da sem že kot majhna deklica vedela, da bom počela velike stvari.  In seveda, ob tem  izgledam  kot super/ duper /kulsko/šik/pametna punca.  

Po drugi strani, sem bila tudi prepričana, da v radiju,  živijo mali ljudje, ki delajo glasbo. Ob svoji bujni domišljiji  sem jih videla,  kako sedijo v ličnem studiju. Imajo staro rumeno zofo in tiste miniaturne inštrumente. In igrajo, pojejo in poročajo v majhne mikrofone. Ja...predstavljajte si moje razočaranje, ko sem nato videla razstavljen radijo. Moja prva misel je bila: Kje pa so ljudje? In kako zaboga imajo sploh prostor za vso opremo, ko pa je notri toliko šare?

Verjela sem tudi, da bom nekoč šla na luno. Nooo te ideje, nisem opustila do današnjih dni. Ali, da bom predsednica države , neka sila pomembna oseba ali pa miss Slovenije  (tudi za osvojitev te funkcije, sem imela pripravljen in naučen govor). Nekaj časa sem želela biti tudi varilka, a to bolj zato, da sem jezila učitelja tehnike, ki je sveto trdil, da to ni poklic za ženske. Čeprav, ko sedaj gledam nazaj sem bila že takrat  precej zagreta za tehnične stroke :). Potem sem nekaj časa razmišljala, da bi bila zdravnica ali pa šivilja. Celo večnost, sem goreča želela, biti slikarka, da bi vsem narisala nasmehe.

Včasih, na animacijah, otroke malo hecam in jih sprašujem vse mogoče traparije. Zmeraj znova me namreč fascinira, v kaj še verjamejo in zakaj so že preveliki. In tako zadnjič na dolgo in široko razlagam, kako jem dinozavrova jajca za zajtrk in jih sprašujem, če jih tudi oni doma kdaj jedo? Pa me pogleda mali Jakob in s smrtno resnim izrazom na obrazu pravi,da dinozavri več ne obstajajo. Samo samorogi so še. Pa Božiček. Ampak, da on ne je keksov in pije mleka. Rad pa kak šnops popije. Jap...Ostanem brez besed.  Ali pa jih sprašujem po letih in dobim v odgovor: Ne vem, koliko let imam. To se stalno spreminja. Noooo...Tako so mi na primer zadnjič razložili, da krava Milka res obstaja. Ampak, da moram vedeti, da ne daje čokoladnega mleka. Razen takrat,  ko za kosilo je čokolado. In  da krave sploh ne smejo hitro teči,da ne polijejo mleka.  Najboljša pa mi je bila razlaga, zakaj ati in mama spita skupaj? Ker nimata vsak svoje sobe. Logično, kajne?! Ahhh...moraš imeti rad te žabe. 

Kako je fino, ko si majhen in še nimaš velikih skrbi. Ko se cel svet zdi igrišče. Včasih...ko trdno zaprem oči in zunaj diši po poletju, se še spomnim tistih večerov, ko smo do trdne teme brcali žogo. Seveda smo igrali tako, da je bilo vse dovoljeno. Plezali smo na drevesa in si nič kolikorat prebili kolena. Jaz mislim,da sem bila od poletja do poletja polna modric in bojnih ran. Igrali smo se namišljene družine in indijance in aramate ( nihče namreč,  ni znal izgovoriti-Arafat). Kradli smo češnje in se skrivali pred namišljenimi sovražniki. Iz blata smo kuhali najboljše špagete in nič ni tako teknilo kot sveže utrgano sadje. Direktno iz drevesa.  Sploh tisto iz sosedovega vrta. Koruznim laskom smo spletali  frizure in se v gozdu igrali vojne fronte. Narediti največji bunker,  je še danes ena najboljših otroških misij.

Maj mi zmeraj diši po otroškem sanjarjenju. Napoveduje sonce in z njim poletje.  Neee. Nič otožnega ni v mojem razmišljanju. Toplo mi je pri srcu, ko razmišljam,  kako fino je biti majhen. Šef svojega sveta. Na vrhu mavrice. Ko ni nič tako pomembno kot to,da bo jutri nov dan za igro. In imaš občutek, da bi lahko vseeee objel, če bi se le dovolj potrudil.

Noooo...Poskusite sedaj otrokom razložiti, da tega enkrat več ne bo. Ja. Prav imate. Smejali bi se vam. In najverjetneje, vprašali po zdravju. Bi vi verjeli, da boste morali nekoč delati odrasle stvari?!  Take, ki vam mogoče  sploh ne bodo všeč?  Da se ne boste več igrali?  Boste jokali zaradi nekoga?  Ali še huje, da se sploh ne boste več smejali?  Otroci. Brihtni, kot so bi se vam ob tem razmišljanju smejali. In imajo povsem prav. Moja,  84 letna, prijateljica Maja, je  fletna in zelo vitalna gospa. Nekoč mi je razložila, da nič  v življenju ni tako pomembno kot to,da nikoli ne pozabiš na otroka v sebi. Na tisto malo bitje, ki te sili v neznane stvari. V vse tiste stvari, ki si jih želiš, a se bojiš. Radovedno in raziskovalno osebo. Tistega malega smeheca, ki se smeji tudi, ko ni primeren trenutek za smeh. Glasno in iz srca. Nihče. Ampak res nihče ne bi smel pozabiti na otroško razposajenost. Na občutek, ko ti voda pljuska med prsti, zaradi skakanja po velikih, dežnih lužah.

Nedolgo nazaj mi je stric na enem družinskem srečanju rekel: » Anjuška ti si odrasla, ampak res odrasla, ne boš nikoli! Veš...Vidim te, kako kot stara babica, otroško noriš nekje in nagajaš vnukom. Si tak velik otrok. In to je dobro«. Uhhhh...In jaz sem si ob njegovi izjavi kar  oddahnila. Res ne bi želela, da me imajo za veliko, ko pa name čaka še toliko mavric in  neodkritih  dežel. Črtastih samorogov, rozastih ščinkavcev, pisanih rib in ceeeel kup dinozavrovih jajc.



Foto: Anjuška I.




Ni komentarjev:

Objavite komentar