Michelangela so nekoč vprašali, zakaj ne upodablja žensk.
Odgovoril je, da zaradi tega, ker je moško telo lepo v vsakem položaju. Ženska
ali žensko telo, je lepo le takrat, ko popolnoma miruje. Ufff...Dragi moj
Michelangelo, kako bi ti privoščila, da bi včeraj za trenutek, uzrl lepoto tega trenutka. Še sama ne znam povsem razložiti
tega. Hipnotizirano, sem opazovala to žensko. Tako odaljena, da nisem mogla
uzreti niti njenh oči. Kaj šele obraza. Poteze so se zlivale v odaljen obris,
ki ga je povsem nadvladalo njeno gibanje. Flamenko, glasba andaluzijskih
ciganov. Ritem, ki prevzame. In ker sama o flamenku, vem bore malo, berite
skorajda nič, na tem mestu niti ne bom pametovala. Preprosto sem dopustila, da
me je glasba prevezela. Vodila. Na šanku sem čepela. Nepremično. Roke so se mi
tu in tam pozibavale in ploskale v ritmu. Oči prilepljene. Spremljale so vsak gib.
Radovedno in skorajda ihteče sem gledala, kako je zavzela oder. Trije moški v
ozadju. Bend je bil kljub svoji neverjetni glasbeni dovršenosti,
zgolj podlaga njej. Zdelo se je, da so ji povsem galantno, prepustili to vlogo.
Ta da tatta da tataa ta...se je pričel ritem. V čevljih s peto je udarjala ob
tla in prostor se je v celoti spremenil v njen oder. Njen pogled pa je izdajal,
da sploh ni tukaj, da je nekje, sama.
Melodija flamenka, zveni na trenutke boleče. Kot pesem, ki v
sebi skriva vso trpečo melodramatičnost, neke težke zgodbe. Mala tožba in ostra
samozavest. Ne vem, če se lahko reče za glasbo, da je pisana. Ampak meni se je
zdela, prav taka. Izpovedno polna. Odneslo me je. Nekam tja v Španijo.
Gledala sem jo. Obraz napet. Ne nasmejan, ne resen. Samozavest, da bi jo lahko
rezal z nožem. Prišla je na oder. Zaprla oči. In vpila melodijo. Počesani
lasje, nek nenavaden čop. Črna srajca, dolgo plisirano krilo in ciganska ruta. Pevec
je pričel peti. Takt se je počasi razlezel v ubrano melodijo. Dvignila je
pogled. Ne v nas. Ne v daljavo. Pogledal je vase in se izgubila. V ples. Roke
so oblikovale prepletene in ritmične gibe. Boki so se pozibavali. Hitrost in
nežna dinamika. Ritem se je tako naglo spreminjal, oblikoval in stopnjeval, da je bilo njeno plesanje na
trenutke, sledenje neki notranji glasbi, ki pa se je popolnoma ujemala z
igrano. Odločno je udarjala z nogo ob tla. In zvok njenih čevljev je dajal
svojo melodijo, ki se je mešala z igrano. Pijano globokemu glasu, črno
zalizanega Španca, se je pridružila melodija plesalke.
Ana Cali (Ana Torcuato Gomez) pleše flamenko že od svojega
šestega leta. Ko sem jo gledala, bi lahko prisegla, da je mogla plesati, že kdaj
prej. Nekaj v njej, je bilo nevarno ciganskega. Kot, da je plesala ob ognju.
Nekje ob starem šotoru. Plesala je zase in obenem za vse ženske, stare
objokanje zgodbe in nove ljubimce. Plesala je za nas. A vseeno tako sebično,
zgolj zase. Linija telesa je bila napeta in vsak njen gib je izdajal popolno
umeščenost v prostor. Poznavanje lastnega plesnega izraza. Usklajenost
koreografije. Pa vendar ni plesala naučeno. Prihajalo je iz nje. Zdelo se mi je,
da gleda življenju naravnost v oči, posluša in sliši, a se ne ustraši. Prej
sprejema vse kar zbuja in zgane, ter v tem nenehno ponavljajočem posebnem
ritmu, diha s plesom in glasbo, s ponosom in dostojanstvom. Naredi najmanjši gib, ki lahko
prenese vso težo trenutka. In bolj kot sem jo gledala. In bolj kot sem se
trudila oblikovati neko besedno zvezo, ki opiše videno, bolj mi je na ustnice
prihajala, zgolj ena beseda. Ženska.
Ženska. Včeraj sem po predstavi poskušala povedati, da se mi
je zdela Ana neverjetno lepa in
seksipilna. Pa so se mi opisi v trenutku,
ko sem jih izgovorila, zdeli ceneni. Premajhni in preveč posplošeni. Nič na njej
ni bilo umetno kupljenega. Nobene šminke in
obleke, ki bi skrivala bistvo. Ničesar ni zlagano servirala in ponujala.
Ona je samo bila. Plesala je. In energija, ki se je ob tem sprostila, je izdajala
njeno bistvo. Da je ženska. V polnem pomenu besede. S plesom in s kruto iskrenostjo, ter z veliko mero poguma, se nam je razgalila na odru in
presegla tisto, kar je mogoče osvetliti z razumom. Bila je... Ženska. Polna in
čuteča. Prvinska energija. Gonilo, ki se ob pravem ritmu spremeni v ognjeno in
divjo pesem. Pesem, ki odmeva in vznemirja. Tolaži in vzpodbuja. Polnost in
dovršenost. Lepota, ki presega zunaji oklep. Skladnost in ubranost. Tisočletja,
divjih žensk, zbranih v ciganskem ritmu. Pa vendar tako polna individualnega
izraza in dostojanstva. Močna. Z eno besedo: Ženska.
Ni komentarjev:
Objavite komentar