sreda, 29. avgust 2012

»Sam na fuzbal me pust«

Včeraj me je vsak drugi znanec pozdravil z enim izmed dveh vprašanj: Zakaj nisi oblečena v vijolično? In ali greš na tekmo? Iti ali ne iti na tekmo, je v Mariboru skoraj tako pomembno, kot zglednemu kristjanu obisk cerkve ob tavelikih praznikih. In verjemite mi, da tukaj ni moje dramatičnosti na pohodu. Gre preprosto za to ali si ali nisi vijoličast. In če znaš glasno vpit: Samo en je klub, samo ena čast, ... Naj takoj na začetku priznam grehe. Nisem bila na tekmi.

Bill Shankly, škotski nogometaš in manager, je l. 1981 dejal: “Nekateri ljudje mislijo, da je nogomet stvar življenja in smrti. Zagotavljam vam, da je mnogo več kot to.” Mislim, da je nekaj podobnega včeraj doživljal mlad uradnik na občini. Urejala sem dokumente in prvič ( no mogoče drugič) v tako resnem vzdušju padla v pristen in nekontroliran smeh. Polna pisarna. 5 žensk in ta revež. Medtem, ko sem čakala  da mi overi neko papirologijo, so ga sodelavke poskušale, (ampak res poskušale) vprašati kako se urejajo neki specifični dokumenti. Bil je popolnoma nezbran. In ko ga že v tretje sodelavka ni mogla priklicati, se on obrne k njim in povsem resno reče: »Pa kaj vam ni jasno? Ni že dovolj to, da se moram pripraviti na tekmo. Ki je mimogrede, TEKMA, pisano z veliko. Kaj res ne vidite, da danes ne morem odgovarjati na take stvari. Pustite me«. Vse je izrekel skrajno resno in odločno. Jaz se seveda nisem mogla zadržati in sem bruhnila v krohot.  Človek bi pomislil, da je najmanj pomožni sodnik, ki trpi za skrajno nervozo in hudim pritiskm pred tekmo. P.s. Ura je bila šele pol deset zjutraj in do tekme je bilo še dobrih 11 ur. Namesto nasvidenje me je pospremil s kratko strategijo, ki jo naj bi po njegovem ubrali »naši« in z besedami: Danes gremo na zmago. Dajmo!

Da se z nogometom ne gre šaliti me je naučil bivši fant. En tak mini kviz sva imela že na prvem zmenku. Nekateri pač klepatajo o vremenu in hobijih. Pa filmih. Midva pa o nogometu. Nikoli ne bom pozabila tega. Sedela sva. Pila čaj. In on potegne iz zadnjega žepa denarnico v kateri je imel ( nooo sem prepričana, da še ima sedaj) malo slikico z grbom Reala. Pomolil mi jo je pod nos in vprašal, če vem kaj je to?  Oziroma je bolj preverjal, da bog ne daj, ne navijam za Barcelono. Mislim, da bi mi bil v tistem trenutku in tudi kasneje, zmožen marsikaj spregledati. Navijanje za drugo ekipo mi prav gotovo ne bi. Da ne bo pomote. Ta njegov entuziazem mi je bil prav všeč. Prav hecna sva bila, ko sva oba oblečena vsak v svoj dres, gledala tekme in se drla. Eden bolj kot drugi... Ja. Tudi tekme gledam. V bistvu prav rada. Še bolj frajersko se mi pa zdi igranje nogometa. Tega vedno igram proti sebi primernim nasprotnikom. Berite svojim otrokom na animacijah. Itak me vedno povsem poškodujejo, kljub temu da se zmeraj dogovorimo, da ne bodo namenoma faulirali. Počutim se najmanj kot Casillas, ko branim in ubranim vsako tretjo podajo na gol :).

Eno veliko igrišče. Enajst fejst fantov na eni strani in enajst na drugi. Ne bomo se zdaj spuščali v delitev na vratarja, igralce, igralce sredine in napadalce,... Torej...Ena igra. Nogomet. Vsak, ki je včeraj vsaj vdihnil vsaj o,5 štajerskega zraka je lahko začutil, da je v zraku bilo tisto nekaj. Več kot zgolj igra.Trenutek, ko mesto diha za nogomet. Nogomet kot najpomembnejša (postranska) stvar na svetu namreč ni le šport kot tak, je hkrati proces obreda, ki združuje množice različnih narodnosti, religij, prepričanj itd. Po domače takrat vsi stopimo skupaj. In jočemo, kričimo, jezimo in navsezadnje veselimo. Štajerska prestolnica je že od zgodnje ure bila polna teh in onih navijačev. Čutiti je bilo vse. Pričakovanje, vzhičenje, pozitivne in negativne emocije.

Kljub nasprotujočim se  mnenjem o nogometu pa ni mogoče prezreti njegove masovne priljubljenosti, njegove globalne prisotnosti in njegovega vpliva, ki pronica v številne pore družbenega življenja. Jah...Ljudje se tudi ločujejo zaradi njega, iskre se krešejo in v »fuzbalu« je denar,zaradi česar je prav, da se o nogometu razmišlja ne le v športnem kontekstu, temveč širše. Kot o igri, ki s dogajanjem pred in potem, skriva v sebi zrcalo pomembnih družbenih vrednot. In danes je sreda. Včerajšnja tekma je za nami. Vse kar je ostalo po tekmi, so prazne plastenke, ki so jih zjutraj pospravili smetarji. Ostal je grenak priokus izgubljene tekme in malo čudnega sojenja. Danes se v mestu govori o koncertu RHCP. In cel Maribor hiti v Zagreb...

Foto: via Pinterest

Ni komentarjev:

Objavite komentar