petek, 14. december 2012

Seznam vseh seznamov

Dragi moji. Povem vam, hudič je biti v današnjih časih  ženska. Na neki stopnji namreč ugotoviš, da si mnogotera osebnost. Borka za pravice vseh zatiranih, neodvisna poslovna živina, mama, frajerka, ki srka lokal v finem baru, športnica, gospodinja in še seks zverinica, ki ima vedno kak trik v rokavu. Vse lepo in prav, dokler vse tvoje osebnosti ne trčijo skupaj in se utrujena sesedeš, ter si  želiš zgolj poležavati na kavču. V razvlečeni trenirki in s kozarcem dobrega vina. V tišini. In na en tak tihi večer se je rodil » seznam vseh seznamov«. 

»Seznam vseh seznamov« je lista osebkov nasprotnega spola, ki naj bi bili top deset. Nastal je iz modrovanja ob steklenici kaberneju  in usodni kombinaciji dveh, občasno preveč razmišljajočih žensk. Napisati ultimativni seznam. Hmmmm...Lažje reči, kot storiti. V moji miselni avtocesti, je namreč naenkrat zavladala tišina. Verjemite mi v tej glavci se zmeraj nekaj dogaja. Naenkrat pa prazno. Strmim v bel, prazen list. Razmišljam: Kdo je meni res » hud«, seksi in nevarno lep? Razmišljaj, mi govori glasek. Na plan prihajajo posamezni predlogi. Poskušam jih potiho ocenjevati. Naaaak. Nič pametnega. Da, me ne bi preganjala praznina na list po vrsti zapišem številke od ena do deset. Dodam pikice na koncu številk. Strmim in grizljam konico svinčnika. Končno mi uspe stuhtati prvo ime. Zapišem Ryan Gosling. Še preden, napišem zadnjo črko, mi skozi misli švigne pojasnilo, sama sebi, da seznam niti slučajno ni urejen po pomembnosti. Pripišem še tri modele. Presneto je to težko. Ugotovim, da nanje ne gledam zgolj, kot na neke objekte, oziroma lepe embalaže, ampak jim nehote, pripisujem karakterne lastnosti in jih zmeraj znova črtam s seznama, na podlagi le teh. 

V sekundi se zavem, da sem že v štratu zgrešila bistvo igrice in da je pred mano trši oreh, kot sem mislila. Vmes občasno poškilim k Barbari. Ne samo, da je že končala, na svoj seznam je dopisala še dve dodatni imeni. Tako imenovani rezervi za vsak slučaj. Slučaj česa, se vprašam? Če slučajno prvih 10 nepričakovano izgine? Pustimo to. Vrnimo se k meni. Jaaaz. Jaz pa sem gladko obtičala pri številki 4. Ne znam vam povedati, kaj vse mi je šlo po glavi: Anjuška ti nimaš določenega tipa človeka, premalo slediš Hollywoodskim scenam, preveč si izbirčna,... Mislim, da bi prej končala seznam, zakaj ne morem sestaviti seznama, kot dejanski seznam. Dva kozarca kasneje z veliko mero truda sestavim ta presneti seznam mojih desetih subjektov. List papirja, je dobil videz šolskega testa. Poln popravkov in prečrtanih povedi. Še enkrat ga ošvrknem in vdihnem. Spijem požirek prastarega kaberneja in se zamislim. Zakaj preprosto ne morem napisati seznama desetih moški? Tako iz glave? Zakaj uspem vse filtrirati, skozi šablono karakterja? In »videza« potencialnega očeta, mojih nerojenih otrok? 

Seznam vseh seznamov je bil zanimiva igrica, ki mi je dal miselnega materiala za nekaj dni. Pod drobnogled sem vzela sama sebe. Fascinantno se mi zdi, da se nekomu kot sem jaz, povsem zalomi pri sestavljanju liste 10 top osebkov. Naj v svoj zagovor rečem, da smo ljudje tako naravnani. Vsi iščemo nekega ustreznega parterja. Med množico ljudi iščemo nekoga, ki bi ustrezal vsem kriterijem (ali pa vsaj veliki večini). Osebe premerimo na sto in en način, na vsakem področju mora biti nekdo dovolj ustrezen, da sploh vzpostavimo prvi stik, začnemo vlagati čas in energijo v spoznavanje človeka in predvsem v gradnjo odnosa. Nekje sem prebrala, da se enemu »seznamu kriterijev« pri iskanju partnerjev reče sito. To sito je zgrajeno iz 6 podzvrsti ali kriterijev, ki naj bi jih partner izpolnjeval. Na primer geografska bližina, privlačnost, socialna primernost oz. podobnost, skladnost, komplementarnost osebnostnih značilnosti med partnerjema in pripravljenost na razvoj stalne partnerske zveze. Seveda nihče izmed nas ne skače naokoli s sezam na katerem dela križce in kljukice. To ženske (no in tudi moški) naredimo v svoji glavci. Kaj vse se pa tam dogaja, pa tako veste. 

Nooo. Danes sem ponosna lastnica spacanega seznama 10 osebkov. Ljudi, ki jih verjetno ne bom nikoli srečala. Noooo razen, če odštejem tistega enega slovenskega estradnika. Pustimo to. Moj »seznam vseh seznamov« visi na Barbarinem hladilniku in je tihi opomin, da so človeški odnosi večplastni. Če nam  je bilo v nekih zaletavih mladostniških letih dovolj vizualna plat in neko splošno ujemanje, mora sedaj sovpadati več kriterijev. Seznam stvari, ki jih želimo in ne želimo je daljši in le te, se morajo prilegati, kot lego kocke. Saj veste, kako hitro pade hiška, ko kaka kocka (ali več) ne ustreza?! Morda sem res pogrnila pri sestavljanju vizualnega seznama osebkov, mi je pa precej jasno kaj želim od življenja. Hmmm...Tako.... Zdaj, ko imam ta dva seznama pod kapo pa lahko pričnem pisati tistega za Božička :)


Foto: Via Pinterest 



1 komentar:

  1. I feel you, jaz bi pomoje sedela pred praznim listom do neskončnosti. Ti seznami so zelo zaj**** zadeva ;)

    OdgovoriIzbriši